2 Mart 2020 Pazartesi

YETİNMEYİ BİLENGİLLERDEN MİSİNİZ ?

İnsanoğlu yapısı itibariyle hep daha iyisine hep daha güzeline sahip olma arzusu içindedir.Bazılarımız bu duyguyu biraz abartıp belki de hayatını bu çıkarım üzerine bile kurmuş olabilir.Hiç durmadan kendini başkalarıyla kıyaslayıp hırslanan ,elindekilerin farkına varmadan elindekileri hiçe sayıp hep dahasını hep dahasını isteyen mutsuz insanlara dönüşmüşüzdür belki de.Kıyaslama en beteri..Nispet daha da beteri.Bu olaya ayrı bir takıntılıyım siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama değinmeden edemeyeceğim.Ben karşımdaki kişide olmadığını bildiğim şeylerden bahsetmekten asla hoşlanmıyorum ola ki kalbi kırılır üzülür belki de hasetlenir.Bazı mayası bozuk insanların içine öyle bir hırs düşmüş ki aldığı hatta almayı 100 yıldır planladığı şeylerden bahsetmeyi  o durumla övünmeyi,karşısında ki kişinin sahip olmadığı belki de hiç sahip olamayacağı şeylerden bahsetmeyi bile marifet sanmış .Neden ? Çünkü içindeki o eziklik dürtüsünü onunla bastırabileceğine inanmış,her şeyin anlamını ya da üstünlük kavramını maddiyata dayandırmış.Ya da üstün olma gibi bir gayreti var altını çizmek istediği şeyler var bu daha da garip..Çevrenizde muhakkak böyle tiplemeler mevcuttur ben koşarak uzaklaşıyorum size de önerim o doğrultuda..



Yetinmeyi bilmek ve bu girdaba asla girmemek her daim elindekilerin farkına varıp şükretmek hatta bizden daha kötü durumda olanları düşünüp empati yapmak gerek.Mutluluk ile ilgili yazımda da bir araştırmadan bahsetmiştim mutluluğun kazandığımız parayla alakası yok.Temel ihtiyaçlarımızı karşılayabilecek kadar para,sağlığımız ve sevdiklerimizle çok huzurlu ve mutlu bir yaşam sürebiliriz öyle hırsların kölesi olmaya gerek yok.En en en en sen olunca kimse madalya falan takmıyor zaten.Bakınız;

Bir insan ortalama 70 yıl yaşar.Bunun yarısını gece yaşar ve çoğu uyumakla geçer.
Geriye 35 yıl kalır.Bu 35 yılın 5 yılı çocuklukla geçer nasıl geçtiğini anlamayız,5 yılı da yaşlılıkla geçer ve bu kısımdan da çok ta bir şey anlamayız.Geriye 25 yıl kalır.Kalan 25 yılın 15 yılı çalışarak geçer.Geriye 10 yıl kalır.Bir de kişisel ihtiyaçlarımız var (wc,banyo) gibi onlara da 5 yılımız gider.
Kaldı mı elimizde sadece 5  yıl..

Şu canımız bitanemiz 5 yılımızı yetinmeyi bilmeden dünyevi hırslarla ,mutluluğumuzu baltalayarak,bize haksızlık eden bizi mutsuz eden insanları düşünerek harcamaya değer mi ?Hiç sanmıyorum..


   

25 yorum:

  1. Selam doğru söze ne denir. Şapka çıkartılır.Çok haklısınız arada bir bu yazdıklarınızı kendimize ve çevremizde beraber yaşadığımız insanlara hatırlatmak gerek. Yazınızı paylaştım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar kesinlikle hep hatırlayıp hatırlatmak dileğiyle ..

      Sil
  2. Kalan beş yıl çok önemli hiç düşünmemiştim ama zaman akıp gidiyor ömrümüzden hırsları ihtirasları bırakıp düzgün bir şekilde yaşamak lazım.

    YanıtlaSil
  3. Zamanı güzel şeylere harcamak lazım

    YanıtlaSil
  4. Dilinize sağlık günümüz dünyasını çok güzel özetlemişsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Guzel bir konuya deginmissiniz. Bu yasadigim yer itibariyle Turkiye ile farklari cok gozlemledigim bir konu. Karsilastirmayi sevmiyorum ama Ozellikle Turkiye'de maddi hirslar cok fazla. Burada insanlar - maddi durumu en yerinde olanlar dahi- ikinci el magazalardan alisveris yapiyor, bizim tabirimizle "Nuh Nebi"den kalma esyalari kullaniyor ve bunu gunluk yasamin bir parcasi olarak goruyorlar. Biz de oyle, ama ikinci el magazalardan alisveris ettigimi Turkiyeli arkadaslarima soyleyince cok garip yorumlar aliyorum ornegin. Ozellikle maddi hirslara zaman harcamak cidden bos...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Harika bir içerik olmuş. Çok doğru bir bakış. Ben kendimi hep bencil görürüm. Yetinmeyen biri gibi. Ama bunu suçlayıcı olarak değil, eksiklerimi torpulemek için. Çoğu zaman da işe yarar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönüp bir kendimize bakabilmek büyük bir erdem

      Sil
  7. ay eveet korkarım ben de hırslılardan aman aman :) tek hırsımız öğrenmek olsun yiaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet iyi şeylerde hırslanmak harika öğrenme belki inanç ibadet bunun kime ne zararı var..

      Sil
  8. ne güzel yazı... hem de o tipler en kalabalık hali ile etrafımda varlığını sürdürürken... oysa bu güçlü hırslar güzel ve anlamlı şeylere kanalize edilebilse keşke, dünya eminim çok daha güzel bir yer olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz onlardan sıyrılıp özümüzü kaybetmeden güzel şeylere kanalize olalım darısı kan emicilerin başına diyelim o zaman :)

      Sil
  9. ağaç ev 27 yazımdaaa sana bir mesaj vaar :) feriha hanımın yeni bölümünü de yazdıım. seviyosun sen sankiii :)

    YanıtlaSil
  10. Dün ne çok vakit var diyordum,bu gün ne çabuk geçti zaman diyorum.5 yıl mı ? Daha az olmasından korkuyorum.

    Özü yakalayıp,fazlalıkları hayatımızdan çıkarabilmeyi hepimiz için umuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için çok teşekkürler..

      Sil
  11. Çok güzel bir konu yine. Zamanımızı güzel değerlendirelim, zararlı duygulardan uzaklaşalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Zamanımız gerçekten pek kıymetli güzel değerlendirelim :)

      Sil
  12. Evet inşallah dolu dolu yaşadığımız her anımızın kıymetini bildiğimiz günlerimiz olsun :)

    YanıtlaSil
  13. Uzun zamandır size iadei ziyarete gelmeyi düşünüyordum. Şimdi nasip oldu. Çok güzel paylaşımlarınız var, tebrikler Sosyolog Anne.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim çok teşekkürler sık sık bekliyorum :)

      Sil